Shop till you drop it like it's hot - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu Shop till you drop it like it's hot - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

Shop till you drop it like it's hot

Blijf op de hoogte en volg Gaby

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Cape Canaveral

Vrijdagochtend ging het wekkertje alweer vroeg omdat we die dag zouden doorbrengen in Universal Studios. Wederom een groot attractiepark.
We waren er dan ook vroeg en nog voordat er grote rijen stonden voor de populairste attracties.
Harry Potter-minded als ik ben, moest en zou ik natuurlijk naar Hogsmeade. Een stukje park ingericht naar bet bekende dorpje uit de boeken.
Ook de attracties waren erop gebaseerd.
Zo waren er 2 achtbanen in de vorm van draken.

Verderop stond Hogwarts, het kasteel zelf! Ooooh het bekende intro lied van Harry Potter gaf me kippenvel! In het kasteel was ook een soort achtbaan. Gedeeltelijk in 3D, alsof je zelf op een bezemsteel zat! Andere gedeeltes kwam je langs draken, spinnen en dementors. Ontzettend gaaf gemaakt!!
Ook leuk dat we halverwege vast bleven hangen. Was net weer een tikkeltje anders dan anders ;)

Ook het Jurassic Park gedeelte was tof, met uiteraard dino's en een wildwaterbaan.
Ok, we waren toch al nat gespetterd, dus op naar de volgende wildwaterbaan. Ook hier bleven we bovenaan vast steken.
Uiteraard werd ook dat snel opgelost en met wederom een natter pak eruit geklauterd.
Ach, het weer liet het toe, dus vervolgens namen we ook een Popeye rit; een soort Piranha (zoals in de Efteling)
You will get wet. Stond erbij.
No shit Sherlock! Ze*k en ze*knat waren we. Geen enkel droog plekje meer over.....
(Mensen, stuur me aub geen uitnodigingen meer voor dat kettinggeneuzel op Facebook, inzake een nat pak!)
Het was wederom een kapotmakende dag. Toen we terugkwamen in het hotel zijn we nog even in het zwembad gekropen en de hottub. Maar het duurde niet lang of ik lag gestrekt K.O.

Zaterdag was 'shopdag' zoals we het voorgenomen hadden. Casper had iets gelezen over een outlet mall. En ik verwachtte eigenlijk nog zo'n megajoekel van een winkelcentrum zoals je ze in films ziet.
Het was niks anders dan de outlet centra in Maasmechelen en Roermond... Dat op zich was een beetje jammer, maar de prijzen maakten een hoop goed ;))
Zo heb ik nieuwe hardloopschoenen gekocht van Nike (in een ongelooflijke knalkleur; neon oranje; leuk voor de aankomende colourrun!) een spijkerbroek van 7 For All Mankind (jaaaa Anna!!) waar zelfs die kont van mij schattig in uitziet en een RayBan. De prijzen liggen hier sowieso al ver onder die van Europa, en dan ook nog eens in de outlet... I LOOOOVE THE STATES! ;)

Ook heel slim.... Met 104 graden Fahrenheit (omgerekend 38 graden Celsius) spijkerbroeken shoppen.... Maar wel blij met de aangekochte items...!

In de middag doorgereden richting Palm Harbor, een plaatsje in de buurt van Clearwater.
Natuurlijk nog een stop gemaakt bij een Irish Pub Saloon, om te zien hoe Oranje de Derde plek pakte op het WK.

In Palm Harbor zijn we een hapje gaan eten;
Sushi hillbillie style; stukjes vis, zonder nori (zeewiervel) eromheen.
Maar heerlijke vis, mèt wakamé!
In een typisch 'langs de highway zuidelijke staten-tentje' waar ze 3 deuren verderop shotguns en ammo verkopen. Tent gevuld met -hoe zal ik het diplomatiek brengen- republikeins volk (gearriveerd in golfkarretjes of met hun Harley... -waarschijnlijk allemaal met een .22 kaliber in de broekband)
Maar wel met Bob Marley op de achtergrond.
En Kokomo van The Beach Boys. Dit meisje weer in haar Gaby-zone.

Nog een paar tonicjes gedronken (ik was de chauffeur) en terug naar het hotel.
We hadden de hele vakantie nog niet echt aan het strand gelegen, dus aangezien we bij Clearwater Beach in de buurt waren, was dit de uitgelezen kans om het 'mooiste strand van Florida' aan te doen.
Nou, als dit het mooiste is, dan hou ik mijn hart vast voor de Keys....
Erg Zandvoort aan de Golf van Mexico dit... Alles hutjemutje.....
Enfin. Het zand was wit en het water blauw en verfrissend. Dus niet zeuren Gerritsen.... ;)

Na een kleine onverantwoorde lunch weer in de auto gestapt. Terug in de richting van Cape Canaveral, daar NASA maandagochtend een soort bovenmaatse gillende keukenmeid in een baan om de aarde zal schieten. ;))
Een of ander decadent resort geboekt, even daar nog het zwembad in, relaxen in de spa. En morgen dan eens zien of het idd zo spectaculair is als dat het op TV lijkt.

Kus!

• 14 Juli 2014 - 10:31

Wendy:

Spannend, hoor, al die attracties die blijven steken... 0_o

Heerlijk om die verslagen te lezen, lig iedere keer in 'n deuk!