Chute me! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu Chute me! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

Chute me!

Blijf op de hoogte en volg Gaby

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, Key West


Op woensdagochtend zijn we al redelijk vroeg Key West gaan verkennen.
Heel eerlijk...? I LOVE IT! Tenminste, in alle vroegte, voordat het stervensdruk wordt in de straten.
We konden natuurlijk niet het meest zuidelijke puntje van de VS overslaan (waarvan ik overigens het betwijfel of het daadwerkelijk het meest zuidelijke is)
Na de massatoerist te hebben uitgehangen bij dat ding, het lijkt op een versteende boei, weer zwetend verder getogen.
Ik moest en zou uiteraard weer een t-shirtje scoren voor mijn allerliefste neefje, waarmee hij de blits kan maken op school ;)
Het zijn hier overigens geen Guatemalteekse of Zimbabwenese prijzen. Waar je in Midden Amerika of Afrika €5 betaalt, betaal je hier makkelijk het dubbele of driedubbele. En dat exclusief de sales tax... Dat drukt het souveniershoppen wel een beetje.
Tot grote opluchting van mijn reisgenoot.... Wel een geweldig plakkaat gezien voor aan de muur; een papegaai met daarnaast 'screw the cracker, Polly wants a cocktail'
We hebben een of andere alcololische smoothie (omnomnom) genuttigd bij een tentje.
Ik dacht dat ie alcoholvrij was..
Verdomme, alweer vergist.

Na wat door de heerlijke straatjes gestruind te hebben en langs de ontzettend knusse huisjes, daterend uit de 19e eeuw (wow, daar gaat m'n fantasie weer...!), hebben we zelfs -ja ja!- een museum bezocht.
Alles met airco is gewoonweg een verademing. Dat, en het Treasure Museum, met allerlei schatten uit wrakken die ze hebben opgediept nadat ze tot de zeebodem waren gezonken. Heerlijk. Net een avonturenverhaal.
Gaby likes! Gaby likes it a lot!!

Erna klonk er een stem die ver boven de straten uit schalde. Gaby! Casper!
Dat was het zwembad van het superhotel waar we verbleven. Het verkoelende water riep ons!
Niet veel later lagen we erin.
Niet veel later stond Gaby onder de douche.
Mensen die me een beetje kennen, weten dat ik erg goed tegen hitte kan. Maar dit was niet te harden. Voelde me heel erg Kentucky Fried Chicken.
Maar dat gaf niks. We hadden een sunset dinner cruise voor de boeg!
Dus na heerlijk opgefrist te zijn op naar de pier!
Op naar de boot met reggae muziek! Yah man!!

Casper was wat te drinken halen, toen een ietwat ouder echtpaar (49 en 58) mij vroeg om een foto van hen te maken.
Dat was het begin van het contact die avond. Het was een koppel uit Virginia. En mevrouw van het stel was erg aardig, maar tevens erg luidruchtig en heel erg aandachttrekkerig. Ze ging zeker 4x met de reggae muziek man op de foto.
En Gaby moest mee.

Allah dammit.

Stond ik daar naast Reggea Man.
Ik heb me erna redelijk subtiel uit de voeten gemaakt.
Er was ook een koppel aan boord dat diezelfde dag in het huwelijksbootje waren gestapt.
Nooooouuuuuuu!!!! Feest jongen?!?! Boooh!
Er kon geen glimlach van af! Reggea man zette een openingsnummer in voor ze.
De hele boot zong mee en ging uit de plaat, waar het koppel, en met name de man, de voorkeur leek te geven om overboord te springen om te gaan zwemmen met de haaien...

Anyway, dat koppel was hartstikke aardig. Luidruchtig, maar aardig. Hysterisch (zij dan), maar evengoed aardig. En na de dinner cruise (beetje jammer dat de zon achter de wolken zakte ipv in de zee) zijn we met zijn 4-en nog wat gaan drinken.
Op een gegeven moment begonnen ze een beetje aan te dringen dat we met ze mee moesten naar het hotel, daar ze een fantastisch zwembad hadden.
Nou ja, ik ben niet kortzichtig, en Casper en ik hadden al snel door dat dit koppel niet enkel uit was op een nachtelijke duik met zijn viertjes...
Caspers alarmbellen rinkelden al luid, en heeft netjes bedankt....
(Als ze nou midden 30 waren geweest, hahahaha!!!)

Geen idee waarom, maar ik verschillende straatjes hier lopen de kippen en hanen in het wild. Geen baas, geen erf. Gewoon, over de straat.
Schijnbaar zijn de hanen geïmporteerd en lijden ze aan een jetlag, want ze kraaien de hele dag door. Niks bij dageraad. 24/7, Helemaal van de wap.
Eentje begon ook zo tegen een uur of 6.30.
Eentje met bronchitis of hij had een slof ongefilterde Cabalero op. Wat een takkeherrie...
Maar ja, het boeide mij weinig, want we hadden van 10 tot 16u allerlei watersport activiteiten op het programma staan.
Met een grote catamaran de Golf van Mexico op, waar we hebben geparasaild op 100 meter, gesnorkeld over een wrak (!!!) en schitterende regenboog papegaai vissen gezien!!!
Later op de dag nog op jetski's gevaren. Cas stuurde en gaf plankgas. Gaby vloog er twee keer van af.
Mijn bikini zat zo hoog tussen mijn billen dat ik er bijna mee kon flossen.
Worst wedgie in the world...
Toen ik mocht sturen bakte ik er niks van.
Zo bizar! Ik kan motorrijden, maar sneeuwmobielen en nu dus ook jetski's; ik bak er werkelijk geen hout van..!
Wat onwijs SCHITTEREND was, was dat er een groepje van ongeveer 6 dolfijnen voor en langs ons zwommen!!! Beestjes om gewoonweg verliefd op te worden!
Höbbe!!!! Ik zou er zo graag eentje in m'n handbagage stoppen om te laten zwemmen in mijn bad!

We zijn erna nog eventjes gaan snorkelen (al was Belize vele malen mooier!!)
En vervolgens was er gratis bier aan boord. Zwaar vervelend, al die gratis drank...

Na een heerlijke, zonovergoten, spetterende middag kregen we het vreselijke nieuws te horen over Malaysian17.... Ongelooflijk hoe zoiets je dag kan beïnvloeden...
Klote oorlogen...

Enfin, we hebben nog geprobeerd de zonsondergang te vangen, maar helaas was er geen mooie te spotten.
Na een paar omzwervingen kwamen we uit bij een kroeg genaamd The Garden of Eden. Een tent waar kleding optioneel was. En zowaar, een half dozijn mensen in hun blote niksie rondom de bar.
Nu kun je vinden wat je wil, maar ik vind het erg bewonderenswaardig dat deze mensen zich voor 100% lekker voelen in hun eigen velletje!

Nu is het hier tijd om het bedje in te duiken. De planning (vooralsnog) is dat we morgen door rijden naar Fort Lauderdale (alweer), om erna door te gaan naar de Bahama's.....


Ciaooooo xxx


  • 18 Juli 2014 - 10:32

    Zjerke:

    zoe te leze is 't bes 'ne leuke reis. Väöl te zien, väöl te doen en väöl betaole (?). Profiteer evels nog mer Veur de res alles good. Veer blieve kontak hawwe.


  • 20 Juli 2014 - 12:21

    Marion En John:

    es veer dat allemaol zoe leze höb geer 'n sjoen vekansie, mèh zoe wie ut met alles geit kump er langsaam 'n eind aon geneet nog lekker op de behama's. en daan weer trók op hoes aon hopelik good oetgeös en hiel väöl nuije energie. de kompleminte vaan us en nog eve genete poen

  • 21 Juli 2014 - 20:26

    Jorg:

    Paar aofleeveringe moote misse door 2 evacuaties en 5000 foekswèl vrouwluij mer inmiddels brands up toe deet. Gaaf daor, leuk T shirt, kin dat menneke de show weer maake. Garden of Eden höb iech genoteerd;-) groete alvas en maak nog e paar fijn daog devaan ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Gaby

Actief sinds 11 Feb. 2010
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 46332

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 23 Juni 2014

Van Miami tot Moeras

23 September 2013 - 28 September 2013

Kelten en Kastelen

06 April 2013 - 29 April 2013

Het Andes Avontuur

01 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Voorbij de Steenbokskeerkring

08 April 2010 - 01 Mei 2010

Het Maya Mysterie...

Landen bezocht: