Goodmornin' Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu Goodmornin' Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

Goodmornin' Dublin!

Blijf op de hoogte en volg Gaby

23 September 2013 | Ierland, Dublin

Na wat dubben heb ik toch maar besloten om zelfs voor een city tripje een kleine blog bij te houden.

Ik verwacht niet echt buitengewone gebeurtenissen, maar wie weet; verkrijgen we beiden 'the gift of gab', na het kussen van de Blarney Stone, breekt Vivianne door in feilloos Iers dansen of vinden we een lang verloren Keltische schat.
Je weet immers nooit van tevoren welke avonturen aan het einde van de horizon liggen te wachten.

Dankzij Vivianne gaat een (wederom) langgekoesterde wens in vervulling, we gaan naar Ierland! Nou ja, naar Dublin, maar dat ligt immers in Ierland, nietwaar?
Ryanair had goedkope vluchten en na wat zoeken hadden we een knus hotelletje temidden van Temple Bar gevonden!
Ontelbare pubs, Jameson, Guinness, Dublin Castle, Starbucks en Primark allemaal op loopafstand! *happy dance*

Maar wat neem je in vredesnaam mee voor een 4-daagse trip? Het weerbericht voor Dublin en omstreken veranderde praktisch om de 3 minuten. Van 19 graden en volop zon naar volle bak regen. En bij Ryanair mag je 'maar' 10kg handbagage en daar moet een evt handtas of rugzak ook nog bijgestouwd worden.
Dus op goed geluk een paar dunne truitjes en een extra spijkerbroek in de trolley...

Het was vroeg vanochtend. En aangezien dit meisje de afgelopen week of 3 à 4 compleet bagger slaapt, was ze ook vanochtend ver vóór de wekker wakker. Een groot geluk, want ik had de wekker op 4.50u gezet, ipv 3.50. En dat terwijl Benny en Viev me om 4.30u zouden komen oppikken (dank je wel, lieve Benny!)

In de kist een uurtje power genapt, nu compleet een stijve nek, maar soit.
Bij aankomst een buskaartje gekocht, uiteraard niet voor de Airlink shuttle, maar voor de reguliere lijndienst.
En daar zaten we dan, tussen de uniformdragende scholieren.
Die overigens niet te verstaan zijn wanneer ze onderling kletsen.

Wat ons meteen opviel bij aankomst in het centrum, is hoe ontzettend vriendelijk de mensen hier zijn!
Op de aaifoon even de plattegrond erbij gehaald om te zien of we nog goed liepen, kwam er gelijk een vrouwtje op ons af om te vragen of ze kon helpen. Maar Vievs geweldige richtingsgevoel had ons de goede kant opgeleid.
Hotel in, kamer nog niet klaar (want we waren erg vroeg). Ik geloof dat de receptionist iets zei dat we de bagage konden laten opslaan. Althans, hij nam de koffertjes mee en gaf ons een depositkaartje. Dus we namen aan dat het wel goed zat. Die knakker sprak zó snel en met zó'n dik accent dat er geen whisky van te maken was...

Afijn, wij Temple Bar verkennen (de wijk, niet de pub. De pub komt later...)
Allereerst wifi aangezwengeld bij Starbucks om een tour naar Wicklow Mountains en Kilkenny te reserveren, en van daaruit verder.
Uiteindelijk kwamen we uit bij St Stephen's Green; een mooi parkje met vijvers en fonteinen. Eventjes wat herfstige zonnestralen meegepikt en rondgewandeld. De lokale kantoorknakkers dartelden rond als lammetjes in de lente, om de dwarrelende blaadjes te vangen. Letterlijk. Heel vaag. Waarschijnlijk waren ze heel erg blij om buiten te zijn...

Erna in de beentjes gegaan om River Liffey over te steken om vervolgens de Primark leeg te plunderen.
CHAAAAARGEEE!
Primark heet hier overigens 'Penneys', wat best gek is, daar Primark een Iers concern is.
Veel te veel leuke dingen gezien. Ik heb mijn koopwoede weten te onderdrukken, en ben met enkel wat klein grut uitgewandeld.

We zijn vanavond gaan eten bij The Mongolian Barbecue. Een soort wokrestaurant met all you can eat concept, alleen staat er dan een kok achter een enorme bakplaat met stokken die lijken op samoeraizwaarden. Je kiest je groenten, je vlees, je kruiden en je saus en de beste meneer maakt er dan een overheerlijke 'stirfry' van.

De Guinness laten we vanavond voor wat ie is.
We zijn uitgeteld de kamer opgegaan. We hebben een fles water gehaald (partyyyy!!) en wat chips en om helemaal tot rust te komen een gezichtsmaskertje met eventueel een kopje thee. (Chips en thee. Het zal mij benieuwen...!)

Cheers!

• 24 September 2013 - 14:47

Zjerke:

En wie zit dat met Rudolph de rednose raindeer en met dat kebouterke? Geit me naor 't land vaan de whiskey en geit me naor bed met thee en chips. Iech haolmdiech oet m'n testamint. Sjaomp uuch.