Lakes, lager and live music - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu Lakes, lager and live music - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

Lakes, lager and live music

Blijf op de hoogte en volg Gaby

24 September 2013 | Ierland, Dublin

Zoals gezegd gisteren vroeg naar bed gegaan. Maar niet voordat ik per ongeluk Viviannes tandenborstel had gesjietst.
Ik zag op de badkamer een dental kitje staan en verheugde me al over de service van het hotel.
Het feit dat er maar één kitje in het bekertje stond, deed geen belletje rinkelen. Ik dacht gewoonweg dat Viev de hare al had geconfisqueerd.
Bleek dat dat háár tandenborstel was, die ze had meegenomen. (Sorry Viev!)

Dus vanochtend ben ik maar gelijk een nieuwe voor haar gaan kopen.
Ik vermoed dat tandenborstels hier een luxe goed zijn, dat kreng kostte €4!
Maar goed, had ik maar niet zo lomp moeten zijn. Dus heb ik haar een gekocht in haar favoriete kleur; knalroze.

Snel een ontbijtje gesmeerd en op naar de bus voor de excursie naar Wicklow Mountains, Glendalough en Kilkenny.
We zouden om 8.45 opgepikt worden, maar die bus kwam maar niet. Volgens een andere excursieleider moesten we uitkijken naar een 'roomkleurige' bus.
Juistem.
Ik weet niet hoe Ierse room uitziet, maar toen de bus om 9u uiteindelijk aankwam, bleek deze dus zo geel als een banaan. De kleur van een melkproduct die ver over de datum was.

De tocht naar Glendalough in onze nagenoeg prive bus in Ierse roomkleur leidde ons de groene Ierse heuvels in en langs schitterende filmlocaties van onder andere 'P.S. I love you' en 'Braveheart'.

Glendalough is een klein dorpje, bekend om zijn wereldberoemde Saint Kevyn. (Wie kent hem niet??)
Die beste man had daar een klein kloostertje opgericht om de heidenen tot het Christendom te bekeren.
Het Keltische kruis (het bekende Christelijke kruis met een opengewerkte cirkel) is dan ook symbolisch; kruis met 'een zon' erachter, op die manier baden de mensen naar de heidense zon, maar tegelijk naar Christus.
Gehaaid was ie, onze Kevyn.
De legende gaat dat, wanneer je je armen om het grote St. Kevyn's Cross slaat, je de man van je dromen zult ontmoeten. Die kans kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan!
Ehh... ja... Mijn vingers raakten en elkaar geeneens!
Zal ik dan toch overschieten?
Gelijk depressief...
;)

We kregen 1,5 uur de tijd om naar de twee meren te lopen die in de vallei van Glendalough liggen.
We hebben niet getreuzeld en goed doorgelopen. Maar als je toch alles in je op wil nemen en hier en daar wat foto's wil nemen, is 1,5 uur maar krap aan! Best jammer, aangezien je hier toch niet zo vaak komt. (Lees; hoogstwaarschijnlijk niet in de komende 10 jaar)

In de bus naar Kilkenny zette de gids een cd van Enya op. Zalige muziek! Vooral wanneer je naar buiten kijkt en de heuvels aan je voorbij gaan.
Viev dommelde weg, terwijl ik mezelf de hele weg voorhield dat ik NIET hoefde te plassen. Ik herhaal; dat ik NIET hoefde te plassen.

In Kilkenny aangekomen werden we bij Kilkenny Castle afgezet. Maar Vivianne en ik zijn in eerste instantie doorgelopen naar het centrum van het Middeleeuwse stadje. Eerlijk gezegd viel me dat een beetje tegen.
Dan vind ik Brugge bijvoorbeeld net iets authentieker...
In de pub een warme chocomel gedronken, zónder whisky, maar mèt slagroom.
Erna een Ierse rozenkrans gekocht (what else ;)) en toen richting het kasteel gegaan.
Even rond het kasteel gewandeld, besloten dat we het niet van binnen wilden zien en een pub in gedoken.
Aldaar de eerste alcoholische versnapering genuttigd. Nu hoop ik dat mijn ouders me terug in het testament opnemen. Zeker aangezien ze hier €6 per glas Pinot Grigio rekenen.
En dan zeggen ze dat Ierland failliet gaat. Vind je het gek?!

Anyway, in het hotel hebben we ons snel een beetje opgefrist en zijn we in de Merchant's Arch een hapje gaan eten onder het genot van live muziek.
I liked it a lot!
We zitten nog steeds in the Arch, door de muziek blijven we plakken.
Hierna gaan we onze Guinness claimen in the VAT house. ;)
Morgen hebben we nog geen concrete plannen, los van verder Dublin verkennen, dus we kunnen uitslapen.
Wie weet volgen er na de eerste Guinness nog wel meerdere.
The VAT house ligt rechtstreeks naast het hotel, dus dat komt goed!

Sláinte my dear lads! Sláinte to you!

  • 24 September 2013 - 21:03

    Bianca:


  • 24 September 2013 - 22:52

    Linda:

    Lieverds, geniet van de mooie natuur en guinnes;-)

  • 24 September 2013 - 23:05

    Cécile:

    Klinkt goed allemaal! Die mooie natuur in combinatie met Enya muziek lijkt me inderdaad prachtig! Geniet er lekker van! Xx

  • 24 September 2013 - 23:35

    Linda:

    Gaabs jij zou echt een columniste moeten worden!
    Ik verheug me altijd op jouw reisverhalen.

    Gaabs en Viev geniet en denk onder het genot van een overheerlijke guiness
    nog eens aan de meisjes!

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Gaby

Actief sinds 11 Feb. 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 46361

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 23 Juni 2014

Van Miami tot Moeras

23 September 2013 - 28 September 2013

Kelten en Kastelen

06 April 2013 - 29 April 2013

Het Andes Avontuur

01 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Voorbij de Steenbokskeerkring

08 April 2010 - 01 Mei 2010

Het Maya Mysterie...

Landen bezocht: