Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Angel G

Blijf op de hoogte en volg Gaby

08 April 2010 | Nederland, Utrecht

Hallo lieve mensen!

Jajajajajaja!!
Vandaag is het zover! Mijn Maya Mysterie begint vanaf nu.
Ok, eigenlijk pas morgen, maar voor mijn gevoel begint mijn reis vandaag al.

Vanuit Maastricht ben ik vetrokken richting Schiphol en ben uitgestapt op Utrecht Centraal, alwaar ik werd opgewacht door mijn "vötsje" Erik.
Erik is namelijk zo lief om mij op zijn stekkie een tussenstopje te laten maken alvorens morgenochtend mij te vergezellen naar Schiphol waar hij me zal trakteren op een Gingerbread Latte van Starbucks (dat laatste weet hij nog niet, maar dat komt nog wel) voordat ik zal boarden.
Vanmiddag ook nog gauw een paar munt-theetjes gedronken met Linda C. die haar harde studie uren onderbrak om mij succes te wensen!

Vanochtend nog een paar keer mijn backpack en rugzak gecontroleerd of ik alles bij me had. Ik geloof het wel. Maar ik denk dat ik deze controle vandaag en morgen nog wel een paar keer zal herhalen.
(Alsof out of the blue er iets extra's bijkomt of uitvalt...?)
Volgens sommigen reis ik te licht, aangezien mijn backpack inclusief inhoud nog geen 9 kilo weegt.
Nou ja, ik ga maar 3 weken -helaas-, bovendien heb ik gewoon geen zin om mijn rug te verrekken met nòg meer onnodige ditjes en datjes, waarvan ik trouwens al weet dat ik daar tòch veel te veel van mee heb genomen. Ik ben en blijf immers een vrouw...

Ik moet zeggen dat het nu echt, echt, echt begint te kriebelen.
Uiteraard heb ik al vele verhalen gelezen op waarbenjij.nu en dan ook de verhalen van mensen die minstens een half jaar onderweg zijn. Wow! En ik ga maar 3 weken! Dan voel ik me dus echt een mega watje!
Natuurlijk ben ik een groentje op het gebied van alleen-reizen (wat ook nog niet eens echt waar is, aangezien het een georganiseerde reis is... daar gaat mijn stoere imago al!!), dus mag ik het me permitteren de kriebels te hebben!

Ik ga er natuurlijk wel vanuit als een doorwinterde "Indiana Jones meets MacGyver -kruising" terug te komen. Weliswaar zonder 3-dagen baardje en matje in de nek, maar wèl met hoed en bruin gebrande huid! Yiii-flippin'-haaaa!

Vrienden vinden het gaaf dat ik alleen ga en vinden me een "chickie met ballen". Haha, daar moet ik even om lachen...
Die mensen weten waarschijnlijk niet dat ik vorig jaar in IJsland héél eventjes een mental breakdown had bij het beklimmen van een of andere dooie vulkaan... en toen had ik wèl iemand bij me die me er doorheen hielp. Dit keer staat in de planning een actieve te gaan beklimmen, in mijn alleentje. Nice! ...*uchm*

Hoe dan ook. Morgen omstreeks 13.40 gaat mijn Boeing 767 de lucht in en dan zal ik omstreeks 01.30 NL tijd landen in Cancun (17.30 Mexico-time)
Dan nog een uurtje of 2 doorkarren naar Valladolid waar ik de eerste overnachting zal hebben.
De dag erna staat al gelijk Chichen Itza op de planning. Whaaa! Altijd al willen zien en dit keer gaat het echt gebeuren! Sjpannend auwwieje!

Goed, ik heb jullie tot nog toe niks spannends te melden, dus laat ik het hierbij.
Bovendien wordt mijn rosé lauw..!

Ik zal in Mexico, Guatemala, Honduras en Belize tzt van me laten horen. Mocht dat niet gebeuren, niet gelijk gaan stressen of van het ergste uitgaan. Waarschijnlijk lig ik dan "gewoon" met een piña colada onder een palmboom.

Veel liefs van het (nu nog) chickie met "ballen"

  • 08 April 2010 - 17:13

    Motspot:

    Iech vin 't hendeg spanneteg! Wel op tied get laote hure, huur. Kiek oet naor d'n verhaole! Weurt veur miech ff aofkicke mèt sms, mer gelökkeg höbste dizze pagina, dus kin iech genoog motse es 't m'ch teväöl weurt.

    In eeder geval, väöl plezeer!

  • 08 April 2010 - 17:27

    Gwen:

    Leef Gaby,

    't is diech gelök sjiek!
    Iech spits miech op dien reisverslage :-)

    Geneet vaan al 't sjoens!
    Gooij reis.

    Poen
    Gwen

  • 08 April 2010 - 21:37

    Raffel:

    Leef zusterke,

    Veer zien gruuts op diech en kieke oet naor dien indian(a)en verhaole oet de bush bush. Bis wel e bitteke veurziechtig daor he, deenk draon is un aander kultuur es in Mestreech. En laot miech gruuts zien op de foto's die gemaak weure... Hoop dats diech dee neet vergete bis....

    Veer hawwe ketak....

  • 09 April 2010 - 05:51

    Mieske:

    Veel plezier op je grote reis, enne, maak lekker veel foto's he? :-)

  • 09 April 2010 - 08:19

    Anna:

    Och, ik ben zo benieuwd!!! Nu ik je eerste verslag lees, krijg ik ook helemaal de kriebels. Kan me zo voorstellen dat je het spannend vindt!! Geniet er mega, mega van daar!!!!Doet je gsm het daar trouwens? xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

Actief sinds 11 Feb. 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 46366

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 23 Juni 2014

Van Miami tot Moeras

23 September 2013 - 28 September 2013

Kelten en Kastelen

06 April 2013 - 29 April 2013

Het Andes Avontuur

01 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Voorbij de Steenbokskeerkring

08 April 2010 - 01 Mei 2010

Het Maya Mysterie...

Landen bezocht: