Mijn eerste stempel! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu Mijn eerste stempel! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stempel!

Door: Angel G

Blijf op de hoogte en volg Gaby

10 April 2010 | Mexico, Mérida

Jaaaaaaaa! Eindelijk! Na bijna 30 jaar heeft Gaby dan haar eerste stempel in haar paspoort!

Afijn, gisteren dus vertrokken vanaf Schiphol met lichte vertraging.
Zo´n 11 uur gevlogen, rechtstreeks naar Cancun.
Ik moet zeggen dat de vlucht me tegenviel.
Goed, dat ik niet echt een persoontje ben dat lang stil kan zitten is eenieder denk ik wel bekend, maar poeh.. 11 uur... wat een crime!!
Gelukkig in de tussentijd Sherlock Holmes gekeken, heb ik die toch nog gezien en het hielp me weer een 2 uur vooruit.
Nog geprobeerd te slapen, maar dat is voor mij onbegonnen werk. Ik zat in het midden van de kist, dus hoe ik me ook zou hebben gedraaid, altijd had iemand wel naar mijn zombie achtig gezicht moeten staren zoals ik het me probeerde gemakkelijk te maken. Dus maar heel wat rondjes getaffeld en rek en strek oefeningen gedaan in de galley...

Aangekomen in Cancun sloeg de hitte volledig op mijn hele lichaam. Het was alsof je een tropisch zwembad inliep. Ongelooflijk!

Al snel de hele groep ontmoet en in de bus naar Valladolid om daar te overnachten.
Ik werd ingedeeld bij Winny op de kamer, een meid uit Breda.
Sommige mensen van ons hadden nog honger en gingen dus een of andere shabby pizzeria in. Winny, Martijn en ik hadden echter dorst (what else is new) en zijn een of ander klein typisch Mexicaans barretje gedoken. Daar was waarschijnlijk de lokale celebrity bezig aan een karaoke avond. Het was net Andre Hazes in het zuur, compleet met zwarte hoed en sigaret, alleen de fles Heineken ontbrak nog...

Vanochtend dan vroeg vertrokken naar Chichen Itza, dat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. Lekker vroeg, dus het gevoel van massatoerist te zijn was er nog even niet.
Onwijs mooi die tempels. Ik hou van die oude beschavingen, zeker als ze omringd zijn door mysteriën. Waanzinnig, hoe mensen zoiets hebben kunnen maken!
Voor anderen is het slechts een hoop stenen... In mijn ogen dan wel verrekt oude stenen!
Het moge duidelijk zijn dat ik deze stenen voor zover mogelijk was, eventjes heb moeten aanraken.
Helaas mocht je El Castillo niet meer op, sinds een toeriste naar beneden is gesalemanderd en het niet meer na kon vertellen. Zonde, had het echt een belevenis gevonden om de tempel te beklimmen!
Maar de hele site daar is gewoon mooi. Echt een aanrader. Je kunt pas weten hoe indrukwekkend het is als je daar bent geweest.

Na Chichen Itza doorgereden naar Merida, 2 uurtjes verderop.
WEER een hotel met zwembad! En aangezien het weer dermate uitnodigde tot een verfrissende duik, heb ik die maar gelijk genomen en mijn nieuwe bikini uitgetest! HEERLIJK!!

Moet zeggen dat ik wel een ietsie verbrand ben (terwijl ik noooooit verbrand!), dus goed insmeren met aftersun. Ik heb immers geen zin om met zere schouders een backpack te sjouwen of om met een hoofd als een vleestomaat te moeten proberen charmant uit te zien.

En hier zit ik dan, in mijn uppie in een of ander cybercafé in Merida. De rest was al weg of bleef bij het zwembad. Ik dacht "daaaag!" ik ga boodschappen doen!
Maar dat valt nog niet mee!
Niet dat het eng is of onveilig (pap, mam: integendeel!)
Maar al die verdomde straten hier heten "Calle". Calle en dan wat nummers erachter!
In de bus legden ze uit: alle straten gaan per blok met 2 vooruit. Dus Calle 27, Calle 29, Calle 31 etc. En de even nummers staan daar dan weer haaks op. "kind kan de was doen"
Ja dag!! My ass!
Dit is verdomme hogere wiskunde! Snap er geen hout van.
Sta je op een kruising, loopt Calle 55 alleen naar rechts, maar niet naar links, want daar begint 57 al?!
Onzin.
Volgens mij hebben die Mexicaanse ingenieurs destijds te diep in het glaasje tequila gekeken! Maar geen zorgen, ik vind mijn weg wel weer. ;)

Anyhow, dat was het voor nu. Ik ga nog even geld pinnen en boodschappen doen (en een poging doen het hotel terug te vinden!) aangezien er geen tijd voor ontbijt is morgenochtend ivm de doortocht naar Palenque!

Dikke kus voor iedereen en een hele dikke knuffel voor Luna!

XX

  • 11 April 2010 - 14:01

    Motspot:

    Mots...mots... Zèt pc aon en wèl dit beriech leze. Iers ff de radio aonzètte en wat huur iech es ierste: "Iris". Dus noe zit iech hei mèt dat leedsje op de achtergroond. Normaal sms iech dit ff... MEHJEH! ;)

    Deiste wel e bitteke veurziechteg dao? Neet in d'n duuster allein naor boete, gein knepkes vaan vreemde manslui aonneume, en gein dinger doen die iech ouch neet daon. En este ze wel deis, bel m'ch!! :P

  • 11 April 2010 - 16:00

    Ingrid En Marc:

    Hey Gaby,

    Mooi om te horen dat je het er zo naar je zin hebt, en het klimaat er een stuk beter is dan hier in bibber-Holland :-). Hoeveel gram muntendrop heb je nog haha?
    Als je op Cay-caulker bent is het makkelijker qua de weg vinden, je hebt er maar 3 straten, Backstreat, Frontstreat en Middlestreat, kan niet misgaan.

    Amuseer je en we verheugen ons op je volgende bericht.

    Liefs x van Ingrid en Marc

  • 11 April 2010 - 17:25

    Fifan.:

    Leeve, geneet dr vaan!!
    Iech mis diech.
    Poenxxx

  • 11 April 2010 - 19:24

    Anna:

    super meid, je bent heelhuids aangekomen en je eerste bericht is jaloersmakend leuk, avontuurlijk en spannend. Geniet ervan, pas goed op jezelf en ik wacht weer op je volgende verslagje! p.s. top weertje daar dus? hier is het steenkoud. smeer je wel goed in dan..want je verbrandt idd nooit! :D xx

  • 11 April 2010 - 21:21

    Raffel:

    Iech mis de fotos.....
    ;-)

  • 12 April 2010 - 19:07

    Sjors:

    More of that! more of that, Who the fuck is Cees Nooteboom or Adriaan van Dis? Iech zit heij gans allein Andre Hazes te zien dus die verhaole zien zier welkom! (aanders moot iech werreke...) Keep us posted! ( al get gekoch met die sponsoring?)
    Bis veurziechtig!

  • 12 April 2010 - 20:14

    Maria:

    Hey Gaby! Wat leuk, wij hebben ook pas Sherlock gekeken! Maar jammer genoeg niet vanuit een vliegtuig!! Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen, al is 11 uur lang als je niet kunt slapen... Zorg goed voor jezelf, kan niet wachten op de foto's! Dikke knuffel xx

  • 12 April 2010 - 20:14

    Maria:

    Hey Gaby! Wat leuk, wij hebben ook pas Sherlock gekeken! Maar jammer genoeg niet vanuit een vliegtuig!! Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen, al is 11 uur lang als je niet kunt slapen... Zorg goed voor jezelf, kan niet wachten op de foto's! Dikke knuffel xx

  • 14 April 2010 - 07:24

    Kirsten:

    Geweldig dat je me hebt toegevoegd maria zei al zoiets. Geniet er van and keep me posted.
    Gr en tot gauw.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

Actief sinds 11 Feb. 2010
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 46349

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 23 Juni 2014

Van Miami tot Moeras

23 September 2013 - 28 September 2013

Kelten en Kastelen

06 April 2013 - 29 April 2013

Het Andes Avontuur

01 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Voorbij de Steenbokskeerkring

08 April 2010 - 01 Mei 2010

Het Maya Mysterie...

Landen bezocht: