Pirate of the Caribbean - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu Pirate of the Caribbean - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

Pirate of the Caribbean

Door: Angel G

Blijf op de hoogte en volg Gaby

29 April 2010 | Mexico, Playa del Carmen

"Yoho yoho, a pirate´s life for me!"

*zucht*
De voorlaatste dag alweer. Wat is de tijd voorbij gevlogen! Ik wil nog niet naar huis!

Kan die vulkaan niet weer spontaan as gaan spuwen? Lijkt me namelijk wel een grap om maandag mijn bazen te bellen om te zeggen dat ik niet kan komen werken omdat ZIJZELF het luchtruim hebben gesloten. Vakantie op kosten van de zaak, zeg maar.

Maar ik heb natuurlijk sinds mijn laatste update weer voldoende meegemaakt en daar ga ik jullie nu even mee lastig vallen. *grijns*

Na Flores doorgereden naar Belize. Land nummer 4...
Het is ongelooflijk hoe landen die direct naast elkaar liggen zo kunnen verschillen van cultuur en mensen.
Belize wordt -als ik me goed heb laten inlichten- voornamelijk bevolkt door mensen met Creools bloed, dus wederom afstammelingen van de slaven.
Mensen hier zien er dus ook niet meer latino uit. Ze zijn *uchm* echt donker tot zwart (hoop dat ik hier niemand mee beledig!) en wederom net als in Livingston, weer van die Big Mamma´s.

In Belize city de boot-taxi genomen naar Caye Caulker, een heerlijk tropisch eilandje!
Helaas moesten we wel weer een pokke end sjouwen (in bloedhitte) met alle bagage naar Tom´s Hotel.
Tom´s Hotel ja.
Het hotel was, zoals de naam al doet vermoeden, compleet bagger.
(sorry, was een inkoppertje!)
Nou ja, bagger, het was wel te doen.
Het was erg basic, nul komma nul luxe en ik ben qua hotels de laatste tijd een beetje verwend geraakt.
Dus echt bagger was het nou ook weer niet, zag er alleen een beetje armetierig uit.

Jullie zouden eens moeten googlen naar foto´s van het eilandje om wat indrukken op te doen.
Palmbomen, huisjes die op palen staan en geverfd zijn in bonte kleurtjes...

Zoals gezegd was het stervensheet en het duurde dan ook niet lang of ik had mijn bikini aan en ben bij de Split (waar het eiland tijdens een orkaan letterlijk gespleten is!) aan het water gaan liggen en gaan zwemmen.
(Btw, wtf is dat met vrouwen die per sé 5 bikini's meenemen voor 3 weken? Heb er maar één??)
Het water is er zooo helder!
Ik had de dag erna een snorkeltoer staan, maar bij de kapotte pier zag je al allemaal verschillende visjes.
Ik had spontaan het liedje van Disney´s De kleine zeemeermin in mijn hoofd:
"diep in de zee, diep in de zeeeeee. Zelfs met die slakken, blijf je hier plakken holadiejeeee!"

Ik was eerst even op zoek gegaan naar het hotel van Carin, Ingrids zus. Was even zoeken, maar dan heb je ook wat!
Het was heeeeeerlijk om weer even dialect te kunnen praten! Geertje en ik hebben een heerlijk watermeloen drankje gekregen en mochten foto´s maken op het privéstrandje van het hotel. Echt te gek! (dank je wel nog daarvoor!)

Na ´s avonds wat gegeten te hebben zijn we met een flinke groep op de pier bij het hotel gaan zitten en hebben heerlijke zelfgemaakte cocktails gedronken. Van Screw Drivers tot een of ander vruchtendrankje.
Zeer veel alcohol, erg weinig vruchtjes.
Maar het was gezellig!!!

Vroeg opgestaan (lees: vroeg het bed uitGEDREVEN) en de drop afgegeven bij Carin. Ik wilde er helemaal geen geld voor, maar ze stond erop. Ik was al lang blij met de gastvrijheid en de foto´s...!

Erna had ik manatees willen gaan spotten, maar de kapitein voer alleen uit als er 4 of meer personen wilden gaan. Helaas. Te weinig animo.
Dus maar een snorkeltoer op een zeilboot gemaakt. Vond er geen bal aan!

GEINTJE.

Dit was fantastisch! Ik heb ik weet niet hoeveel vissen gezien!! En allemaal zo mooi! Had het idee in een groot aquarium te zwemmen. Ik kan bij God niet meer zeggen hoe ze allemaal heetten, maar er waren Angel Fish, French Angel Fish, morenen, verpleegsterhaaien, papegaaivissen, schildpadden (jajajajaja, van die joekels!) en pijlstaartroggen.

Ik voelde me een beetje de zus van Captain Jack Sparrow. Dat water, zo blauw! En dat zeilen!!
Toevallig is mijn kompas, net als dat van Jack ook kapot, het noorden is telkens een andere kant op, zonder dat ik zelf van richting verander.
Nou ja, Jacks kompas wees hem naar wat zijn hart het liefste begeerde. Misschien moet ik ook maar eens mijn noorden achterna hahahaha.

Trouwens, de pijlstaartroggen vond ik wel een beetje creepy. Kon alleen maar denken "Steve Irwin, Steve Irwin, Steve Irwin...."

Maar het was top!!!
En erna terug gevaren met wat rum punch van de bemanning.
Met 2 ervan hebben Geertje, Rixt, Evelien en ik ´s avonds nog wat gedronken in de "I & I reggae bar"
.
Herinneren jullie de film "Cool Runnings" van dat Jamaicaans bobslee team nog? Met de gevleugelde uitspraak: "Ey Sanka, are you dead? Ya maaan!!"
Nou, zo praten ze daar dus echt. Wat een heerlijk sfeertje!
Een van de zeilgasten was ook echt zo´n rastafari. Heel aardige gast, compleet geschift, maar heel aardig.

Ik ging die nacht rond een uur of 1 alleen terug naar het hotel en liet de anderen in de bar.
Heel raar, er ligt een klein soort van begraafplaatsje waar je gewoon overheen kunt lopen op weg naar het hotel.
Goed, voorgaande dag ook gedaan, dus niks aan, maar dat was overdag... en met een aantal mensen.
Toch vond ik het niet griezelig ofzo.
Totdat er van achter een grafzerk 2 zwarte gedaantes op me afvlogen!
Een scene die in de videoclip van "Triller" niet had misstaan!
Ik schrok me een ongeluk!
Bleken het 2 zwerfhonden die verlegen zaten om wat aandacht. Jeetje...

Volgende ochtend weer vertrek terug naar Mexico.
Die grensovergangen hier zijn echt naadje.
De bussen komen nooit tot bij de grens, met als gevolg dat je hele stukken moet lopen.
Ik geloof dat er tussen de grens van Belize en die va Mexico iets van 2 km niemandsland ligt.
Het was echt niet te doen, zo warm en dan 3 tassen sjouwen!
Maar niet zeuren, ik ben op vakantie.
Fffekantie fffekantie!!!

En toen door naar Playa del Carmen.
Was leuk... de aankomst.
Ik was net goed en wel gedoucht en stond op een paar anderen te wachten toen ineens van half Playa het licht uitviel.
Poef!
Alles donker!
Het duurde ook lang voordat ze weer aangingen.

Martijn, de reisleider ging met ons mee, ipv met zijn vaste kliekje.
We zijn na het eten in Senior Frog´s terecht gekomen. Echt zo´n bar die je verwacht in een Spring Break film.
Pal aan het strand, met een half-open muur, muziek, felle kleuren en maar dansen!
Zowel op het strand als in de tent zelf! Wat een gevoel!! Dat strand-dansen voelde zo bevrijdend!
WOW!
Vervolgens nog helemaal los gegaan in een club hier en gedanst tot in de vroege uurtjes.

Gisteravond herhaling.
Maar dan op slippers. Vanavond weer gymschoenen. Dansen op slippers is niet tof en ik heb mega blaren!
Goeie godjes, Evelien en ik kregen de hele tijd shotjes van een stel Canadezen.
Ik wilde ze terug trakteren, maar dat wilden ze niet. (ze gokten op iets anders, needless to say dat ze een blauwtje liepen)
Dus toen ook nog eens gratis ABC´tjes gedronken. Maar dan in een andere samenstelling dan dat ik ze gewend ben.

Heb samen met Evelien met onze zatte böllesen nog geprobeerd Martijn te leren dansen, aangezien ie beweegt als een hork. Frenk heeft het gefilmd.
Ziet er uit als een ontzettend foute versierpoging mijnerzijds...
Nee, ik meen het.
Ziet er echt heeeeel fout uit. Terwijl het allemaal onschuldig was..
Heb Frenk laten zweren die filmpjes niet te publiceren.
What happens in Playa, stays in Playa hahaha.
Goed, terug gewankeld (zijwaarts als krabben) naar het hotel en vandaag vroeg weer op om naar het strand te gaan.
(Anna... dit zou jouw paradijs zijn geweest, een hele hoop lekkere kerels!)


Folks... dit was het dan.
Mijn reis zit er na de terugvlucht toch echt op...

Maar stay tuned.
Dit account zal open blijven for future travels!

Heel veel liefs!
xxx

PS: Ralf, op Caye Caulker zoeken ze nog duikinstructeurs....

PS2: Als je wil aangeven dat je het warm hebt, dan zeg je "Muy calore".
Dit even ter info...

  • 29 April 2010 - 22:26

    Raffel:

    Geef ze mer un visite keertje vaan miech daan. Tje wat moot iech nog mie zegke. Hub diech al dekser gezag dats diech naor dien breurs moos luustere. de eine duuk en kin diech zellefs op un gooij meneer liere duuke en d'n aandere is grootzeilemeister op un sjuut vaan .... vul mer in. Noe zal iech diech wel same met jorg les moote goon geve he, zoedats diech de volgende reis wel ech kins duuke...;-)

    Jaomer dat het derop zit veur diech mer bin bleij es iech eindelijk die fotos te zien kreijg.

    Ech gaaf dat het diech zoe goot bevalle is en veer zien oet naor dien live verhaole...

    Bis veurziechtig op de trukreis en tot gaw.

    dikke poen.

  • 29 April 2010 - 22:46

    Gwen:

    ffffekantie haha de reclame toch?
    Blijf 't zegke sjiek die verhaole :-) Nog eve en veer kinne de foto's op Hyves beloere.
    Iech wins diech 'n gooij trökreis tow (sterkte ;-) ) neet fijn este eigenlek wels blieve.

    Meh diech höbs 'n genote en dat nump diech geine mie aof ;-)

    Poen,
    Gwen

  • 30 April 2010 - 08:50

    Sjors:

    En dat zeilen!! Ik wil ook zeilen! jaja

    Geef me wind en zeilen, geef me zon en NOORDZEE......

    Beijnao weer toes en spaore veur 'n nuij reis. Mer zeile kinne veer ouch op t Veerse Meer en dee waterknien liert diech wel duuke in de Grevelinge.

    Gooj reis naor hoes!!!

  • 30 April 2010 - 10:07

    Kirsten:

    Hé meid,

    Jeetje jammer dat het weer bijna erop zit. Kom goed thuis. En bij je volgende reis weer van die leuke verslagen. Geweldig je kunt er echt uit halen hoe je je voelt op dat moment. Keep on writing. See ya soon.

  • 30 April 2010 - 11:51

    Linda (C):

    hee sjat,
    wat sjiek allemaol!!
    iech bin zoe zjeloes!!
    geneet dr nog evekes vaan.
    iech bin hiel erg benuit naor de foto´s, die gaon ver met e lekker glaas wien derbeij beloere!
    tot gaw gaab!
    xxx

  • 01 Mei 2010 - 13:26

    Viev:

    Eindelijk kom je weer naar huis.
    Echt super wat je allemaal hebt gedaan en meegemaakt!
    Tot snel moppie.
    xxx

  • 01 Mei 2010 - 14:33

    Anna:

    Ja, paradise lost? Met lekkere kerles. Hu Hu!
    Ben benieuwd naar de foto's! Gister btw krom gelegen om een verhaal die ik in mijn mailbox vond... per toeval... verhaal over o.a.Parijs.... hahahahahaha!!!!!!!! O MY LORD. Je weet welk fantastisch romannetje ik bedoel. Maar goed, genoeg erover. Goede reis guapa! Fijn je weer te zien als je terug bent. Poen x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

Actief sinds 11 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1083
Totaal aantal bezoekers 46346

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 23 Juni 2014

Van Miami tot Moeras

23 September 2013 - 28 September 2013

Kelten en Kastelen

06 April 2013 - 29 April 2013

Het Andes Avontuur

01 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Voorbij de Steenbokskeerkring

08 April 2010 - 01 Mei 2010

Het Maya Mysterie...

Landen bezocht: