"Home is now behind you, the world is ahead" - Reisverslag uit Lima, Peru van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu "Home is now behind you, the world is ahead" - Reisverslag uit Lima, Peru van Gaby Gerritsen - WaarBenJij.nu

"Home is now behind you, the world is ahead"

Blijf op de hoogte en volg Gaby

08 April 2013 | Peru, Lima

In de kist naar Lima heeft dit meisje gelijk The Hobbit opgezet. Is maar een filmpje van een luttele 169 minuten. Flesje Chileense wijn erbij en proberen je betonnen kont te negeren en te vergeten (In mijn geval valt dat nog niet mee ;))
Na die kleine 3 uur het bloed weer laten terugkeren in de ietwat verstijfde ledematen en in de galley mijn flesje water bijgevuld.
Ik kon helaas niet te vaak opstaan vanwege een vastslapende Peruaan in de stoel naast mij en de continue turbulentie. (Net een achtbaan, woeiii!!)

Dus een beetje in mijn boek gelezen, een beetje muziek geluisterd en vervolgens Life of Pi gekeken. (en genoten van de kriebels in mijn buik wanneer de kist op en neer stuiterde)

Door de opening tussen de stoelen voor mij zag ik dat de gast die ene bewuste film aan het kijken was (titel is me even ontschoten) waarin iemand wolven probeert af te schrikken. Ik besefte te laat welke film het was en zag nog net hoe een wolf werd ogehangen.
Hop, humeur om zeep. Arme wolf. Wat een rukfilm moet dat zijn.

Een vlucht van ruim 12 uur, Gaab wordt er in ieder geval niet vrolijk van (en al helemaal niet van de constant rochelende Japanner achter me).
Maar niet gezeverd. Ik moest per se naar Zuid Amerika, dus even door de KLM maaltijden heen bijten..
Gelukkig had ik goed gezelschap van Iris naast mij, dus uiteindelijk hebben we dat dan ook weer doorstaan.

Het gedeelte waar we over de Amazone heen vlogen was geweldig; een ontzettend brede rivier door een immens woud!
En dan al die vertakkingen die als gigantische, glimmende slangen door de donkere bomen meanderen! Zo ontzettend gaaf!

De aankomst in Lima was er eentje vervuld van warme lucht, vermengd met geuren van bbq en dieseldampen.
Met een busje zijn we naar het hotel gegaan en je kon al gelijk merken dat Peruanen maar een klein volkje zijn; het busje was dermate krap dat de gemiddelde Europeaan praktisch met de benen in de nek moet zitten.Ik steek met mijn schamele 1.72,5 een redelijk stuk met mijn voeten buiten boord en als je pint moet je je bukken om het geld te pakken...

We hebben 3 bedden op de kamer, waarvan ik het bed bij het raam had geconfsqueerd.Had ja.
Het bed stond tegen het gordijn aan, wat ik een beetje onprettig vond, dus wilde ik dat een klein stukje verplaatsen.
Toen ik een klein beetje aan het bed trok, knalde gelijk de lattenbodem eronder uit.
Ja hoor, Gaby in tha house, en iedereen zou het weten...

Het hotel ligt aan een vrij drukke weg en uiteraard hebben Iris en ik de mazzel dat we aan de straatkant liggen.
Die lui hier toeteren de hele nacht door?! En auto alarmen en sirenes wisselen elkaar om de 3 minuten af... Het lijkt wel alsof iemand alle speelgoed politie auto's in de Intertoys tegeijkertijd laat afgaan... Lang leve de oordopjes!

Er is hier een heel bijzonder fenomeen waar te nemen; een of ander geelgouden hemellichaam wat men zon schijnt te noemen. Heel erg aangenaam. Een mens wordt er helemaal warm en blij van! Misschien iets voor in Nederland?
Ik heb geprobeerd iets daarvan jullie kant op te sturen, ik hoop dat dat gelukt is!!

Vandaag zijn we met het openbaar vervoer naar het centrum van Lima getogen. Wat een feest was dat! Kleine busjes die door de straten van de stad scheuren en allemaal draaien ze Latijns Amerikaanse muziek.
Dat, in die omgeving, met de palmbomen en dat vreemde fenomeen aan een strakblauwe hemel, ik was compleet in mijn sas.
We hebben de Cerro de San Cristobal getrotseerd, waarbij de conductrice opeens begon te flippen dat we de raampjes snel snel dicht moesten schuiven. Schjnbaar kwamen we door nogal een criminele wijk...
En uiteraard al eens gespeurd naar wat souvenirs... Ik heb een waanzinnig tshirt gezien met daarop de Llama Sutra, die MOET ik gewoon hebben!

Erna met het OV terug naar Miraflores (een ritje waarvan ik achteraf blij ben dat ik geen tanden ben kwijt geraakt) en aldaar genoten van een Peruaanse zonsondergang..

Afijn, morgen gaan we naar Pisco, met een excursie naar de Ballestas eilanden en vervolgens door naar de oase van Huacachina. (circa 32 graden...)

Goed, wij houden u op de hoogte. Voor nu heel veel liefs!

Ps;Iris'ouders lezen deze blog ook, dus wanneer jullie een reactie lezen van "pap" of "mam" met de namen Paul en Joke, niet gelijk achter jullie oren gaan krabben; Er is niks gewijzigd in mijn gezinssituatie, dat zijn dan gewoon Iris' ouders!

  • 08 April 2013 - 07:24

    Papa:

    Hoi jongelui, goed dat jullie (na veel gehobbel) veilig zijn aan gekomen. Een leuk reis verslag Gaby, maar ik hoop niet dat je in elk hotel de bedden afbreekt. Hier is`t nu 1.5 gr. C boven nul (om 07.15 u.) de afgelopen dagen is`t vrij zonnig en wel 12 gr.C geweest. een echt begin van de lente. Verder kijk ik uit naar de volgende reis verslagen, groetjes en liefs (ook aan dochter Iris ). Paul van Erp.

  • 08 April 2013 - 08:19

    Bianca:

    Fijn dat je goed bent aangekomen ik hoop dat je een stevige bh aanhad met al dat gehobbel in het vliegtuig hahah

    Het sturen van de zon( zo noemde je die gouden bal) was gelukt gister zonder jas rondgelopen :-)

    Geniet ervan
    Xxx

  • 08 April 2013 - 18:08

    Kirsten:

    Haha. Weer een goed begin, he! Ja, nou er was vanmorgen een beetje zon en wind, je moet toch echt een beetje beter je best doen. hahaha. Alhoewel wacht nog maar een weekje. We zullen een paar dagen regen hebben. Vanaf zondag moet je weer de weergoden gaan aanjengelen, hihi. Heel veel plezier en geniet ervan. Gr. Kirsten

  • 08 April 2013 - 20:59

    John En Marion:

    Hallo Gaby,
    Prachtig verslaag weer mèt väöl plezeer geleze veer goon ouch op reis same mèt dien awwers hielemäöl riechting Brugge nao dien breurke,sjoenzuster en dien neefke veur 2 nachte dat is pas fees hè. Iech weet zeker tot veer us good goon ammuzere alleijn ut weer is neet geweldig mèh dat maag de lol neet drökke
    de kompleminte vaan us en veer hure us weer

  • 08 April 2013 - 21:13

    Zjerke:

    Get later es alle aandere (wie altied), wel met vräög geleze. Deenk bij 't volgend hotel aon diene borg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

Actief sinds 11 Feb. 2010
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 46348

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 23 Juni 2014

Van Miami tot Moeras

23 September 2013 - 28 September 2013

Kelten en Kastelen

06 April 2013 - 29 April 2013

Het Andes Avontuur

01 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Voorbij de Steenbokskeerkring

08 April 2010 - 01 Mei 2010

Het Maya Mysterie...

Landen bezocht: